Träningsvärk!

Igår gjorde jag ett par yogaövningar och för att krydda på det hela tänkte jag att jag skulle avsluta med lite grunder till huvudstående. Jag satte händerna axelbrett isär, huvudet i marken och lyfte upp rumpan mot himlen. Därefter placerade jag knäna på mina armbågar och tog tio djupa andetag innan jag gick ner. Jag kom ihåg när jag gjorde detta i våras på yogakursen. Det kändes som min nacke skulle brytas av. Fyra månader i total stillhet sätter sina spår i muskulaturen.

Jag nöjde mig självklart inte med detta utan skulle dessutom passa på att testa hur det stod till med handstående. Inne i gymmet fanns en ribbstol och med händerna i backen vandrade jag baklänges uppför ribborna tills benen var horisontella med golvet och överkroppen och armarna lodräta. Där stod jag i tio djupa andetag och konstaterade att kroppen började skaka av ansträngningen redan efter fem andetag. Tillsammans med övriga styrekeinriktade mjuka yogaövningar jag gjort innan blev resultatet att jag vaknade idag med en känsla av att en demon tagit över min kropp. Helst hade jag velat krypa ihop i ett hörne med ett par kuddar, en mjuk filt och suga på tummen. Det hade kanske uppfattats något märkligt på min arbetsplats, så jag tar en kopp te istället.

Tyvärr (?) har jag inga bilder att visa på mina akrobatiska konster.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0