Livet som fotbollsmorsa

Ståendes vid sidan av planen lite lätt huttrandes med regnkläder och paraply. Regnet som sprayas ner från molnen i jämn takt. Tokiga fotbollsfarsor som skriker på sina söner. Kexchoklad, festis och äpple.


Det visade sig ju att jag fick mina fördomar besannade. Det regnade jämnt småregn när jag åkte med brorsonen på snart 7 år till Åbyvallen för att spela fotbollscup. På med regnkläder, stövlar, packa ryggsäck med kex, äpple och varmt te och jag var redo att möta vilken orkan som helst.

Fyra matcher spelades under knappt tre timmar och mellan matcherna lekte vi med bollarna, käkade kex och gick på toa. Jag väntade utanför toaletten medan brorsonen var där inne och lyssnade på en konversation mellan en man och två grabbar.

- Nu har ni spelat två matcher och har två matcher kvar. Ni har eran kexchoklad kvar. Det är viktigt att spara på energin och äta sen så ni vinner.

Han vände på huvudet för att försäkra sig om att han var själv med grabbarna, men såg att jag stod där.

-Ehm, eller förlora. Det spelar ju ingen roll om ni vinner eller förlorar. Det viktigaste är ju att ni har kul.

Han tittade på mig igen.

Jag konstaterade att det finns stark Politisk Korrekthet även på fotbollscuper för 7-åringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0