Kaffefri vecka

Allt tjat om 5:2 dieten har fått mig att rannsaka mig själv. Jag insåg att jag slentriandrack kaffe och åt för mycket skräp. Jag borde ju veta bättre tänkte jag i söndags förra veckan.

Denna veckan har jag än så länge inte druckit en enda kopp kaffe och valt det absolut med hälsosamma alternativet (enligt mig) i matväg så långt det varit möjligt. 

Det slog mig att jag på något sätt infört kaffedrickande som en slags återhämtande/tröstande/samla kraft aktivitet på jobbet och att beteendet var så starkt att det kändes väldigt konstigt att inte följa rutinen att hämta en kopp när jag behövde ett andningshål. Denna veckan har jag druckit te istället. Det slog mig att jag druckit kaffe sen jag var 4 år. :) ingen övrig abstinens dock.

I matväg har jag ätit mycket vegetariskt och kapat en del mjölkprodukter. Fast det blev en pizza i tisdags när jag var så trött att jag inte visste vad jag hette.

Summa... Livet blir bra även utan kaffe. Konstigt nog känner jag mig jättepigg denna veckan då jag varit utan. Jag kanske ska skita i det i framtiden också.

Fredagsmys! Min första bild i bloggen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0