Nära soppatorsk

Jag tog bilen till Fiskebäckskil idag för att ha ett seminarie med en arbetsgrupp kring Balans i tillvaron. Det gick fint, jag fick bra gensvar från gruppen och åkte glad ifrån konferensanläggningen efter att ha avslutat med lunch.

Någon mil på väg tillbaka till Göteborg insåg jag att bensinen inte kommer räcka hela vägen fram. Jag börjar leta efter min plånbok och kan inte hitta den!

Skräcken när man inser att vägen är för lång

Jag pratade i telefon med min livcoach och goda vän och frågade honom: Shit vad ska jag göra??? Vad hade du gjort? Hade du kört på och hoppats att bensinen räckte, eller hade du kört av vid en bensinmack och försökt tigga till dig lite bensin?

"Jag hade gjort det som andligen utvecklade mest" svarar min vän.

Fan.

Jag svänger av 100 m senare och tänker på olika lösningar. Kan man betala efter? Ska jag be någon som tankar ge mig 2 liter? Kan jag stå utanför och skramla ihop pengar till ett par liter bensin?

Jag går in och frågar personalen vad jag ska göra. Tydligen gick det att fixa bara jag hade ett kontokortsnummer och utgångsdatum. Hur lagligt det är att inte ta legitimation vet jag inte, men nu var jag väldigt tacksam att det gick. Mamsen stod till min tjänst och jag tankade bilen med 10 liter.

När jag kom tillbaka till bilen tittar jag ner vid dörren och vad hittar jag där? Min plånbok... Men jag har säkert utvecklat min förmåga att be om hjälp. :)


Typiskt bra gömställe för en plånbok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0