Gräsänka utan frukost

Denna veckan åker mannen till USA i jobbet och jag och lilla dottern ska rodda hemmet på egen hand. Det betyder att alla förberedelser är till godo. Jag har fyllt kylen med mat, min man städade hela lägenheten och jag och dottern lyckades svänga ihop ett bröd.

Jag var så duktig igår kväll. Jag lade fram kläder till både mig och min dotter, gjorde mackor att äta på bussen och ställde klockan så jag kunde sova 20 min längre. Jag fick ruska liv i dottern vid 6.50 och klä på henne halvt medvetslös. Hon berättade att hon inte ville klä på sig och när jag frågade henne varför, sa hon att hon hellre ville vara hemma. Jag berättade för henne att jag också egentligen hellre ville vara hemma. Hur skönt hade det varit att sova längre och dra runt i mjukiskläder hela dagen?

Tillslut kom vi ut, vi hann med bussen, vi kom i tid till dagis, jag hann med bussen till stan. Nu kommer jag på att mina goda mackor ligger i kylskåpet hemma. Allt kan ju inte bli helt rätt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0