Träning+prestation= katastrof

Jag har märkt en sak. Jag börjar bli så pass pigg att jag kan börja väldigt försiktigt att göra lite rörelser som inte är promenader. Dvs en antydan till den träning jag är van vid. Jag har märkt en spännande sak.

Om jag helt plötsligt får lite extra energi och spontant gör en liten fysisk ansträngning, så fungerar det bra. Typ jogga hem från spårvagnen, skuggboxas i vardagsrummet, göra tio armhävningar.

MEN om jag är förberedd på att jag ska "gå och träna", är peppad och har någon som helst mental anspänning i samband med det slås kroppen ut fullständigt. Det är som att hela nervsystemet lägger av.

Så från och med nu är det bara spontanidrott på låg nivå som gäller. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0