Tacksamhet

Jag sitter på utanför ett café i Haga, dricker en kopp kaffe och får sol på näsan.

Jag kommer på mig själv att jag är så lyckligt lottad. Tänk att jag bor i ett land där vi inte har krig och majoriteten har tak över huvudet. Tänk att jag har en familj som är frisk och vi vårdar våra relationer. Tänk att jag har ett jobb som gör att jag inte bara längtar efter att gå dit utan också ger mig en inkomst så min familj kan få mat på bordet, betala räkningar och ha roligt! Tänk att jag precis fick en kopp kaffe gratis bara för att jag delade med mig till cafepersonalen om hur tacksam jag är över att cafeet har en bänk utanför där man kan få sol på näsan.

Nu ska jag passa på att ge bort lite av mina resurser i påsk. Min tid till min familj och skänka lite pengar till välgörande ändamål.

Glad påsk!

Mamman med den nya frillan!
http://instagram.com/p/XZqGt2sG7T/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0