Svensk barnprovning

Idag var det dags för 18-månaderskontroll. Eller svensk barnprovning som svärmor kallar det.

Allt började helt fel, lilla dottern hade somnat sent hos dagmamman och var helt nyvaken när jag kom för att hämta henne. Hon var långt ifrån nöjd och somnade nästan i min famn på väg till BVC.

Väl där var det lite roligt att leka med alla leksaker. In i rummet med barnsköterskan och prata kring frågeformuläret. Jag kände redan när jag fyllde i det hemma att vi inte kommer ha så mycket att prata om. Allt funkar ju hyfsat.

Efter tio minuter tyckte lilla dottern att det var dags att gå hem. Då skulle vi prata lite till, väga, mäta OCH ta mässlingvaccin också. Jösses, där började kaoset bryta ut.

Resten av kvällen har varit blandat bus, sugande på napp och gallskrik i protest mot att inte få viljan igenom. Då pratar vi om önskan att lägga sin lilla hand på en stekhet köksplatta, eller slå sin mamma hårt och länge.

Vi kan väl säga att det blev en turbulent eftermiddag och att en sover och den andra sover snart.

Heja BVC! (Något ironiskt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0