Jag är inte gravid, jag är bara otränad. :)

Jag börjar faktiskt bli lite trött på att då och då få frågan om jag är gravid. Under detta året har det hänt vid sex tillfällen, kollegor, gamla träningskompisar, släktingar.

Jag har funderat på detta.

1. Varför frågar man en kvinna om hon är gravid? Är det inte trevligare att låta den som är gravid i så fall berätta nyheten när den känner sig redo?

2. Man är uppenbart i skottlinjen för graviditetsradar när kombinationen förstföderska/legat sängliggandes i 4 månaders-mage (bålmuskulutaren är uttänjd in i absurdum och inälvor och tarmar har fritt spelrum) och liten byst möter observatören.

3. Det bästa sättet att svara den person som tar sig friheten att fråga om jag är gravid bara för att jag har en otränad/uttänjd mage och har en liten byst är: Nej.
Övriga kommentarer är överflödiga och leder inte till något gott.

Kram på er medsystrar med svullen buk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0