Semesterdag 1

Det slår mig att jag avslutar vårens jobb UTAN stress. Den sedvanliga hårda knuten vid solarplexus som infinner sig vid långvarig stress är inte där. När knuten är närvarande kan det vara svårt att andas djupa andetag och det är svårt att sakta ner.

För första gången någonsin har jag lyckats återhämta mig och varva ner på den daglig basis som gör att stressen som uppkommer då och då inte får fäste. Men det har varit en lång resa.

Idag vaknade jag arg, frustrerad och sorgsen. Nu sitter jag på en bänk vid lekplatsen lite mer harmonisk och neutral i sinnet. Tillstånd skiftar hela tiden precis som naturen, vår, sommar, höst och vinter.

Fem veckor semester framför mig. En vecka planerad resten till lusten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0