Morgonyoga i Apelviken

I morse knaprade jag i mig ett halvt äpple och drack några klunkar vatten innan jag klädde på mig många lager kläder för morgonyogan på den gröna mattan utanför Surfers Center i Apelviken. Jag funderade allvarligt på att gå dit i våtdräkt när jag såg den grå himlen och vinden piskade i ansiktet. Kan det vara några där? Tänkte jag.

Jag gick runt hörnet med min yogamatta från surflägenheten bakom Surfers. Det var en färgexplosion som mötte mig när jag rundade hörnet. Yogamattor i alla färger och glada, solbrända och mestadels kvinnor i olika åldrar i mjuka följsamma kläder.

Morgonens yogapass var presenterad av en instruktör från ett av träningscentren i Varberg. Det var flödande kraftfull yoga utan pauser och fokus på Asanas. För min del blev det lite för kraftigt så jag fick vila lite mellan och hålla positionerna snällt.

Under sommaren är det gratis yoga i Apelviken kl 08.00-09.00 tisdagar och fredagar. Ta med egen yogamatta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0