Klippa gräsmatta

Jag har alltid tänkt att klippa gräsmatta är en av sakerna som skrämmer bort mig från att köpa hus. Trädgård=mysigt, klippa gräs=omysigt.

Men efter reparationen av gräsklipparen i huset i vi ockuperat gick det bra att fortsätta klippa. Jag konstaterade att klippa gräs är lite som att lägga ett pussel.

Det gäller att dela upp gräsmattan i smarta kvadrater med hänsyn till buskar, stenar, väggar och sneda ytor. Sen är det dags att hitta på en rutt i kvadraten så backfrekvensen är så låg som möjligt.

Förslagsvis klipper man i "ishockeyrinkstil". Dvs gå längs långsidan, sväng runt hörnet in på kortsidan och vik in i mitten på kortsidan för att sedan följa mittlinjen tillbaka. Därefter klippet du dig runt i cirklar tills första långsidan möter mittlinjen och du hamnar på andra långsidans kant. Mycket praktiskt och kräver nästan ingen backning!

Gräsmattan blev klippt på så när en liten liten plätt på framsidan huset. Då föll gräsklipparen sönder igen. Nu ska jag leta upp alla delar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0