Husockupanter

Då provar familjen på det ljuva huslivet inkl stor veranda, studsmatta, mogna vinbär, uppblåsbar pool och 15 min promenad till badsjö.

Vi har även fått känna på hur det är att ha hus när saker och ting falerar...

Igår kväll var det dags för grill. Sommarkväll i hus utan grill går bara inte? Det gick bra (förutom att det var så förbannat varmt så kycklingen blev svart) fram tills det var dags att äta grillad banan med choklad. Jag och lilla dottern satt tålmodigt och väntade ute tills jag tappade tålamodet, gick förbi grillen och när jag passerat... Vad är det som luktar? En blick på grillen och insåg snabbt att grillvante betyder inte att man ska grilla vanten. Lukten av bränt tyg var frän.
http://instagram.com/p/cJKwiMsG8H/

Vanten med ny design klarade sig trots allt... Nu var det dags att klippa gräset! Ett samtal till husägaren med instruktioner och iväg med gräsmonstret. Efter fem minuter trillade gräsklipparen isär.
http://instagram.com/p/cHev9IMGxP/

Samtal till husägaren som uppmanade mig att leka McGyver. Jag gav dock upp och lämnade jobbet halvfärdigt och lät mannen ta över repartionsjobbet.
http://instagram.com/p/cHf_ZWsGzY/

Det där med hus är ju trevligt, men jag vet inte om jag har uthålligheten som krävs... Mannen lyckades med reparationen så jag ger det väl ett försök till...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Undrar just om McGyver bor i hus....?

2013-07-24 @ 13:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0