Apelviken i mina drömmar

Sedan oktober har jag och min man haft en målbild i huvudet. Jag hade då haft feber utan känd anledning i 10 veckor i streck. Mitt i febertopparna bestämde vi oss för att vi behövde skapa en målbild. Vi behövde i kaoset, sorgen och ovissheten skapa en känsla av riktning.

Vi såg Apelviken framför oss, sommar, sol, salt vatten, alla friska, tillräckligt mycket ork, lek i sanden utanför lilla stugan.

Vi funderade på vilka steg som var naturliga innan detta. Vi visualiserade baklänges tills vi hamnade i nuet och insåg att vi behövde be om hjälp. Det gjorde vi. Jag kunde börja vila på riktigt, mannen fick hjälp där hemma och febern började gå ner. 2 veckor tog det tills febern var borta, ytterligare 3 veckor innan mina medicinska värden var tillbaka på normalt.

Förra söndagen checkade vi in i vårt lilla 33 kvm stora surfhus i Apelviken. Det är en välsignelse att uppleva sin målbild i realtid. Imorgon packar vi ihop solstolen och siktar mot nya äventyr och målbilder!

http://instagram.com/p/b0r4RusG1Z/
http://instagram.com/p/b0ri4IsG1H/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0