Yr i mössan och glad

Nu är jag påväg hem igen från Stockholm. Utbildningen har varit super och jag är motiverad att sätta in mig i detta nya nu när jag kommer hem igen.

Jag försökte genomföra ett videosamtal med mannen och lilla dottern när jag precis gått på tåget. Det gick inget vidare. Telefonen kopplade ner hela tiden och dottern blev ledsen av att se mamma på en skärm. Längtar efter att komma hem och pussa på henne när hon sover.

Jag noterade ett lustigt behov här uppe. Det verkar finnas ett behov att tjäna in tid på tunnelbanan genom att under tågfärden vandra genom tågets alla vagnar för att landa i "rätt sida" av tåget beroende på vilken uppgång man önskar använda till att komma till marknivå igen. Jag fnissade lite när jag försökte visualisera samma beteende på spårvagnarna i Göteborg. Hepp så tjänade jag tio meter! Man kommer ju liksom bara ut på en hållplats mitt på gatan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0