Kanelbullar

Klockan visar 19.30 när det ringer på dörren. "Vem kan det vara?" Undrar jag såklart eftersom jag inte väntar besök. Skit också! Jag hade glömt bort att jag och lilla dottern skulle ner och fika med en granne kl 18.30.

"Hej jag ville bara se så inget har hänt er" säger vår granne som är pensionär sen ett par år tillbaka och go som få.

Ändrade planer... Grannen hämtar upp fikan, varsin kanelbulle och en clementin till lilla dottern. Jag sätter på kaffe och sen sätter vi oss vid köksbordet och kollar på vår gamla laptop som grannen ska få ärva.

Grannen har inte använt en dator sedan 2003, så vi tittar genom de mest viktiga funktionerna. Powerknappen, enkel- och dubbelklick, hur sätter man i och tar ur en cd, hur man öppnar wordpad och slutligen hur man stänger av.

Dottern hade dock somnat redan, så hon får äta sin clementin till frukost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0