En härlig dag i Stockholm

Idag har det varit en riktigt härlig dag. Den började något tidigt (kl 5.15) och för tredje dagen på raken gick jag upp först och både man och barn snusade lugnt vidare.

Utbildning i Stockholm stod på programmet. Utbildning i ett koncept som jag ska få möjlighet att jobba i som är helt fantastiskt och arbetssättet jag drömde om när jag började som hälsoutvecklare.

Jag passade på att träffa en vän för lite middag och efterföljande livlig konsert med Fire! Orchestra på Södra Teatern. Något frusen gick jag tillbaka till hotellet och via krogen i bottenvåningen blev jag en tallrik med fish 'n chips rikare. Jag tappade upp ett varmt bad, smaskade i mig maten och har legat i badet och njutit av ljuva toner av Cat Powers.

Helt plötsligt blev jag sugen på att dela med mig av min dag. Nu ska jag sova! Utan att bli väckt mitt i natten och gå upp och stoppa in napp eller göra välling. Men jag får villigt erkänna att jag saknar min lilla tös. Det är tufft att vara från henne hela dagarna nu när jag börjat jobba igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0