Yogaretreat

När jag var gravid med min nu drygt 2-åriga dotter hade jag en stark längtan att åka iväg på yogaretreat. Jag hade varit på tre meditationsretreater tidigare och min kropp ville nu ha retreat i rörelse.

Ordet retreat betyder att man "drar sig tillbaka". Det är en chans att klippa av yttre distraktioner som telefon, surfplattor, tv, socialt spel, planering, jobb, vardagsmåsten och istället stilla sinnet och kroppen. Man lever enkelt, äter enkelt och är tyst, allt för att få möjligheten att höra den inre rösten som ofta inte hörs pga allt brus.

Nu sitter jag på tåget till Växjö och i eftermiddag blir jag hämtad med buss för att åka ut till retreatgården Ananda Mandala som ligger en timme från Växjö. Mitt ut i skogen, till tystaden, enkelheten och varandet med människor jag aldrig träffat men efter tio dagar kommer vara mina vänner.

Ha en kärleksfull nyår älskade vänner! Over and out.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0