Missunnsam

Ibland kan jag vara så småsint, snål och missunnsam. Det kan vara de gånger då vi har haft en natt med många vakna stunder och jag prioriterar att komma exakt i tid till jobbet istället för att låta min man sova de extra minuterna han ber om, trots att jag har ett flexkonto som snart spricker. Det kan vara när min dotter vill äta upp min glass också när hon ätit upp sin egen, men jag säger nej för att jag tycker vid stunden att jag minsann också har rätt till en glass trots att jag hellre äter ett äpple. Det kan vara att jag länge suktat efter att resa till en speciell plats men väljer att vara hemma eller väljer ett billigare alternativ trots att jag har alla resurser som behövs för att få drömmen att bli levande.

Det är skönt att bikta sig.
Förlåt mig universum/den gudomliga kraften/moder jord och mig själv för de gånger då jag varit småsint, snål eller missunnsam mot mig själv eller andra. Idag försöker jag att göra annorlunda.


Kommentarer
Postat av: Anna karlssson

Ha inte dåligt samvete för detta kära vän, alltför sällan sätter vi oss själva i första rum utan tar ett steg tillbaka till förmån för någon annan;) kramiz på dig

2013-08-08 @ 11:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0