Men meningsfull dag

Jag har haft utbildning i hälsofrämjande ledarskap för ett handfull chefer. Vi har samtalat om vad ett hälsofrämjande förhållningssätt är och hur man kan använda Antonovskys idéer om KASAM (känsla av sammanhang) som ett verktyg till att förstå och arbeta med sina medarbetare och skapa välbefinnande både för individen (hälsa) och organisationen (lönsamhet).

Vi hade väldigt öppna och hjärtliga diskussioner och jag gick lätt i hjärtat därifrån. Dock är jag väldigt trött nu, som jag ofta blir efter en utbildning och ser fram emot att somna tidigt och ta en kortare arbetsdag imorgon.

Dagens lästips! Salutogent ledarskap- för hälsosam framgång (Anders Hanson)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0