Lycka i stunden

Jag kände mig pigg idag så jag gick till jobbet. Jag har dock känt mig lite yr i huvudet när jag suttit och förberett en utbildningsinsats jag ska ha senare i veckan. Det var skönt att gå från jobbet och sätta sig på bussen till lilla dotterns dagis.

22 min vila. Ett äpple. Stirra ut genom fönstret.

Jag möttes av en glad och varm kram. "Mamma! Mamma kommer!"
Vi tog bussen hem, tog en promenad till stormarknaden för att köpa färsk fisk. Vi ställde vagnen utanför affären och tog en av kundvagnarna med en minibil framtill. Lilla dottern hoppade glatt in. Vi svischade fram mellan rader av mat, en gratisbanan, lite fisk.

"Vill du ha en glass?" Frågade jag lilla dottern när vi lämnade kundvagnen.
"Piggenin!" (Dvs piggelin)
Hon stod stilla tålmodigt i kön till att betala glassen. Vi gick ut och satte oss på en plåtlåda. Åt glassen långsamt. Tittade på alla som gick förbi. Då hände det.

Lycka.

Lycka i att vara i nuet, sitta på en liten plåtlåda bredvid min älskade dotter som fyller 2 år om en månad, äta på en Piggelin och titta på människor i tystnad med varandra.

Livet är vackert när man stannar upp och lyssnar, tittar, smakar, luktar och känner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0