Bröllop

I helgen var vi på bröllop. Magiskt med bröllop. Tårarna rann ner för mina kinder när våra vänner tågade in i den lilla skärgårdskyrkan i Hamburgsund. Det är så vackert och naket att se två människor stå inför högre makter och lova att göra sitt bästa för att finnas där för varandra och dela livets glädjeämnen och sorger ihop. Att gifta sig är som att svara på den slutgiltiga fråga-chans-lappen fast det finns ingen ruta för kanske, som för övrigt var riktigt ruttet när man fick i kryssad tillbaka.

Det var en vacker dag som prickades in mellan två regndagar. När våra vänner kom ut på kyrktrappan med solen i håret korkade vi upp såpbubblorna och blåste på dom. Jag älskar såpbubblor!

En härlig middag senare som bjöd på massa skratt och sköna historier så hade jag lärt känna våra vänner ännu bättre. Det är härligt med bröllop, att få se in i brudparets tidigare liv via berättelsen av människor som älskar dom.

Efter festen åkte vi tillbaka till hotellet i Fjällbacka och småsnackade till sent på natten. Kl 04 drog jag ut besökarna ur brudparets rum. Några timmar bröllopsnatt behöver man ju få.

När vi dagen efter hämtade vår lilla dotter hos brorsan med familj hade hon lärt sig att hoppa och i luften snurra nästan ett helt varv på studsmattan, och göra bakåtkullerbytta. Vår lilla nästan 2-åring hade utvecklats 3 månader på 1 dygn. Vilka kusiner...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0