Svampig älgskav med potatis och råkostsallad

Jag älskar renskav, älgskav... Alla skav utan skoskav. :) Till lunch idag passade jag på att njuta ordentligt med detta fånigt enkla recept.

Recept för 2 pers

Svampig älgskav
240 g älgskav
1 burk Arla gourmet crème fraîche- karljohann, timjan och citron

Fräs älgskav i smör eller olja, blanda i crème fraîche. Klart och så gott! Servera med kokt potatis och rårörda lingon.

Råkostsallad
1 squash
3 morötter
1.5 dl sesamfrön
1 skvätt pressad citron
1 skvätt rapsolja

Riv squash och morötter. Blanda i sesam, citron och olja efter smak. Ev salt och peppar.

Smaklig måltid!

(Jag hade en riktigt smaskig bild som jag tänkte lägga upp, men det funkade inte av någon anledning.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0