Lång tid av oklar feber

På kvällen när jag kom hem från utbildningen i GRIT fick jag feber. Nu har det gått snart sju veckor och febern har kommit och gått, låg feber, superhög feber, ingen feber och så låg feber igen. De har inte hittat någon anledning än, men det gör mig inte så mycket. En läkare jag träffade förra veckan sa att sjukvården är väldigt duktiga på att hitta allvarliga sjukdomar och de lite mer diffusa är man inte så bra på att förklara. Jag konstaterar att kroppen och sinnet har varit i obalans och tiden jag varit hemma hittills har gett mig mycket tid för reflektion.

De stora funderingarna som poppat upp hittills är "konsten att säga nej" och "att bara vara". Jag har drivits i många år av duktighetssyndrom och prestationstankar. Det blir tydligt för mig nu.

En god vän till mig säger "det heter human beings inte human doings". Vad är det som gör att det är så svårt att bara vara?

Idag har jag fått feber igen efter 9 dagar feberfrihet. Tydligen behöver jag mer tid att reflektera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0