Utmaningen v 41: dag 1

Att utmana mig i att uppmärksamma mina impulser och inte följa dom är intressant. Jag har upptäckt idag hur ofta jag vill kolla min smartphone. Det är allt ifrån sociala medier till spel och bloggar. Ett par gånger har jag kunnat stoppa mig och lägga tillbaka telefonen. På vilket sätt är det ett beteende som gör att jag mår sämre? Jag flyttar mitt medvetande från det som händer här och nu och lever i en låtsasvärld.

Jag satt och höll min dotter sällskap idag på lunchen. Hon åt vääääldigt långsamt och undersök besticken noga och mycket annat. Men maten trillade ner långsamt. Under denna kanske 30-40 min fick jag enormt många impulser på att göra och distrahera mig. Läsa tidningen, ringa ett samtal, kolla FB, koka en kopp te. Jag lyckades rätt bra med att bara sitta still hos min dotter och njuta av att titta på henne och småsnacka lite. Det gjorde mig lugn och tillfreds. :)


Kommentarer
Postat av: Helen Persson

Att uppmärksamma och vänligt transformera vanemässig energi i stunden: https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=512116208815915&set=a.319236131437258.87388.319228401438031&type=1&theater

2012-10-08 @ 10:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0