Utmaningen: Må bra

Jag är lite sugen mitt i allt att ge mig själv en utmaning. Nu tänker jag inte på den typen av utmaningar som jag förr har gett mig själv som är starkt prestationsinriktade, typ Springa Göteborgsvarvet under 2 timmar, ta 90 kg i knäböj, slå mina resultatmål på jobbet osv. Nej! Nu är jag sugen på att ge mig själv utmaningar som jag vet att jag mår bra av, men är svårt att få till (pga av vanans makt tex).

Välkommen att delta på Utmaningen: Må bra!

Jag tänker att någon annan kanske där ute också har en önskan att tänka/göra/säga de saker som jag tror att jag skulle må bra av. Då får du gärna vara med och stångas med mig lite.

Detta är "tävlingsreglerna":

- Det ska vara något som jag tror jag mår bra av mentalt, fysiskt och/eller socialt just nu och på lång sikt.

- Utmaningen pågår under en vecka och jag har möjlighet att förlänga den om jag vill, max resten av mitt liv (om jag inte tror på återfödelse. I så fall massa liv) :)

- Märker jag att utmaningen gör att jag inte mår bra mentalt, fysiskt eller socialt under tiden får jag avbryta närsomhelst och ska fira stort för att jag lyssnar på kroppen!

- Det finns inga misslyckanden, bara lärdomar!

Jag tänkte börja på söndag kl 10.00. En perfekt dag att smygstarta grejer på. Håll utkik vad utmaningen blir denna vecka!


Kommentarer
Postat av: Johann

Har för mig att någon vis person sagt att "gör du något 21 dagar i rad så blir det en obetingad vana"
Jag antar utmaningen!

2012-10-06 @ 08:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0