Ny inspiration i köket

Jag gillar att laga mat, jag gillar kryddor, jag gillar bra råvaror och jag gillar att äta med människor jag gillar, men jan faktiskt också njuta riktigt mycket av en middag helt själv.

Trots att mat och matlagning är en hobby så försvinner ibland inspirationen. Veckoplaneringen består av samma gamla maträtter som vanligt.

Jag brukar bli riktigt peppad när ICA:s kundtidning Buffé kommer för det brukar alltid finnas något recept att prova. Då insåg jag att jag ville ge mig in i djungeln av mattidningar. Kanske till och med byta ut min prenumeration på Femina till en mattidning?! Jag är ju trots allt inte ens intresserad av mode, fast jag har en hemlig önskan att vara det.

Tidningar jag kollat i hittills är: Elle Mat och Vin, Allt om mat och Matmagasinet.

Elle Mat och Vin är den lite snyggare tidningen mest med recept på läckra lyxiga smårätter som passar till fest och dryck till det.

Matmagasinet är lite mer som en utökad ICA Buffé med mycket vardagsmat och enklare recept som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att prova på.

Allt om mat är lite som Matmagasinet i sin approach. Den har även en extra ingrediens som jag gillar, lite reportage. Därför ligger Allt om mat väldigt bra till hos mig just nu och på sikt kanske ersätter min Femina prenumeration.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0