Kaviarfinger

Jag vaknade av tydliga frukostljud utanför sovrumsdörren. Helt yrvaken drog jag mig ur sömnen med motivationen "Åh vad mysigt med lite familjefrukost".

När jag satte mig vid bordet satt mannen med näsan i morgontidningen och dottern i barnstolen med en liten brödbit mellan pekfinger och tumme. Hon sträckte fram brödbiten och högljutt deklarerade att hon skulle ha kaviar på den. Yr i mössan tittade jag på maken som fortfarande satt med näsan i tidningen. "Min uppgift" tänkte jag.

Efter en stridström av kaviartryckande tog brödet slut och dottern började nu kräva kaviar på lilla pekfingret.

Jag insåg då att mitt i uppvaknandet hade jag missat att väcka mitt tålamod. Jag ska gå och göra det nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0