Glömde p-biljett...

När jag kom tillbaka till bilen med en låda lunch och en kartong med Napoleonbakelse stod en P-vakt vid bilen och skrev böter. Jag insåg snabbt att jag missade att trycka på automaten och hämta en gratisbiljett för 2 tim.

"Var har du biljetten?" frågade p-vakten.
"Ehm... Jag har ingen..."

Han tittade på boten på 400kr och sen på mig.

"Måste jag betala den där? Jag glömde betala." frågade jag.

Han tittade på boten, han tittade på mig, sen tittade han på automaten 20 m längre bort.

"Du slipper om du betalar 100 kr i automaten" sa han tillslut.

Jag höll på att skratta ihjäl mig inombords. Jag var dock tyst av rädsla att han skulle ändra sig.

Jag gick bort och stoppade in kortet och betalade 100kr med skratten i halsen. Sen åkte jag därifrån med en p-biljett som går ut kl 23.26 ikväll.

http://instagr.am/p/SnHkzmMG3d/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0