Lomma Cup 2012

Tidigt, tidigt söndag morgon var det dags att gå upp. Inte för att klockan ringde utan för att min dotter bestämde sig för att det var morgon kl 4.10. Två timmar senare satt jag i bilen med trevligt sällskap på väg till Lomma och årets uppsättning av Lomma Cup.
Medan solen sken struttade jag runt och försökte väcka mina sega ben från gårdagens strapatser. Min tränare visade mig lottningen. Ingen annan var anmäld i min kategori, så jag fick hoppa in och köra med grabbarna. Min tränare (bl.a. VM 7:a) och en norsk landslagskille stod för motståndet, bredvid två ytterligare killar. Dfter första vändan skulle Endast tre gå vidare till finalomgång och få möjlighet att göra ytterligare två mönster.
Trots såriga ben kändes allt kul och jag njöt av att stå på mattan. Tack vare att jag var trött tog jag det lugnt och stilla och teknikerna kändes stabila. Efter första omgången höll jag på att tappa det fullständigt när jag insåg att jag skulle gå vidare och bronset var säkrat! I finalen njöt jag av att få genomföra två mönster jag aldrig fått tävla med tidigare. Motståndet var utom räckhåll och jag är supernöjd med min prestation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0