Generalrepetition mamma-barnträning

Idag hade jag och min dotter vår generalrepetition för mamma-barnträning. Tanken jag har är att bjuda in vänner och bekanta som är hemma med barn för att ha en kul stund tillsammans, träna lite och fika under avslappnade former. Jag tog min dotter i vagnen och gav mig av till klubben (www.hagataekwondo.com). Hon sov som en liten björn under första halvtimmen och sen vaknade hon hungrig. En liten matpaus och vi fortsatte tillsammans. Hon har varit med mig förut på SatsBaby (www.sats.se) så hon kände igen sig när jag började röra mig.

Min dotters favorit är när jag gör sidocrunches. Jag sätter henne på min höft och hon fullständigt kiknar av skratt när jag försöker komma upp med överkroppen mot henne. Troligtvis ser det extremt roligt ut när mamma tar i så hon nästan spricker.

Nästa tisdag hoppas jag att jag och min dotter får sällskap av någon annan mamma och bäbis. Allt är ju mycket roligare när man gör det tillsammans.

Dagens rörelse

* Mamma-barn träning, effektiv tid 60 min
Uppvärmning: Skuggboxning, enklare fotarbete, knäböj och handpromenad
Yoga: Solhälsningar 5 st Krigarpositioner 5 andetag: Krigare, Solkrigare, Triangel, Djup sidovinkel
Styrka med medicinboll/lämplig bäbis: Knäböj 2x15 st, raka marklyft 2x15 st, axelpress 2x15 st, höftlyft 2x15 st, armhävningar på knä 25/15 st, sidocrunch 3x10 st/sida, planka 2x30 sek, sidoplanka 2x30 sek/sida

* Promenad runt kvarteret vid klubben 20 min

Reflektioner: Styrkan börjar komma tillbaka lite. Jag har ökat från 10 till 25 armhävningar på knäna sen förlossningen. Det är nog dags att börja göra armhävningar på fötterna igen. Jag tycker att mitt ben orkar lite högre upp under sparkstyrkeövningarna. Idag stod jag fritt utan att hålla i stöd för balansen. Jag känner mig fortfarande oerhört svag i bålen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0