Skynda långsamt

Idag gick jag och min dotter på SatsBaby (www.sats.se), fast hon var inget vidare sällskap eftersom hon sov sig genom hela passet. Med en sovande dotter kunde jag fokusera lite på mig själv och kunde ta ut rörelserna ordentligt. Det resulterade i att jag fick lite flås och det känns i kroppen att jag har tagit i lite. Det var så skönt att få ta i!

Efter passet (en amning och blöjbyte senare) fick min dotter prova på att vara en liten stund på MiniSats. Jag studsade ut på ett löpband för att testa hur löpningen kändes. Jag ökade farten med 0,5 km/tim och tiden från 3 min intervaller till 5 min intervaller. I min andra intervall fick jag en liten känning i höger ljumske och bestämde mig för att hålla mitt löfte till mig själv. "Det är inte lönt att chansa". Så jag fortsatte att promenera med lutning tiden ut. När jag hade 1 min 15 sek kvar kom min lilla dotter ut med personalen. Det räckte tydligen för henne också.

Dagens rörelse
* SatsBaby 55 min

* Promenera/jogg 23 min
5 min jogg 1 grad lutning 9 km/tim- 3 min promenad 4 grad lutning 6,5 km/tim- 3 min jogg 1 gr lut 9 km/tim sen resten promenad 4 gr lut 6,5 km/tim

Reflektioner: Två steg fram och ett tillbaka får jag förvänta mig igen. Känner mig dock mycket starkare i kroppen jämfört med innan julen. Ska testa samma upplägg nästa gång igen och då kanske inte efter en timmes träning. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0