Opeppad

Idag är jag sjukt opeppad, omotiverad, trött, less, onöjd i största allmänhet. Jag gick ut med min dotter i barnvagnen. Kanske kan promenaden få mig på bättre humör? Det var skönt att vara ute och jag bestämde mig för att ta en liten extrasväng när jag gått varvet runt Safjället.

När jag närmade mig slutet på slingan var jag tröttast av tröttast, tyckte det var skittråkigt att gå promenad och ville bara vika av hem. Så jag stannade i vägvalet, tittade suktande med blicken hemåt, blängde på den planerade vägen, trånande mot soffan, med avsky mot en längre promenad. Sen svängde jag och fortsatte enligt plan. Utan plan hade jag gått hem.

Det är god planering och diciplin som hjälpt mig framåt alla år på elitnivå. Nu behöver jag börja fundera på om jag kan sätta upp delmål och en liten träningsplanering för att nå mina mål detta året. Vad är diciplin? Diciplin är att göra trots att man inte tycker det är kul, för att jag vet att jag mår bra av det eller får resultat av det i slutändan.

Dagens rörelse

* Promenad i Naturreservatet Safjället+ extra runda i bland villorna 60 min

Reflektion
Det behöver inte alltid vara roligt att röra på sig. Ibland får jag bara göra det ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0