Hemmaträning mitt i röran

Idag blev det hemmaträning för mig. Min man tog med dotter på promenad och jag grävde fram motionscykeln under ett par högar av kläder. Slängde på en gammal hemmabränd CD med titeln "Partytrix" (hahahaha) och hoppade upp på cykeln med pulsklockan på.

De flesta lördagar sedan återbesöket hos barnmorskan (dvs mitten av november) har jag varit på cykelklass på lördag morgon kl 9.30 i 30 min. Jag tänkte att jag ser vad denna spännande skiva har att bjuda på och försöker så mycket som möjligt tänka bort tvätten som hänger på tork brevid mig, leksakerna och kräkhanddukarna som ligger på golvet och det allmäna stöket som definierar det rum som cykeln står i. "Låtsas att du är på en inspirerande klass med en engagerad instruktör."

Jag trampade på och 30 min senare av låtar av bland annat Uggla, Madonna, Shania Twain och diverse rock'n roll mixar hoppade jag av cykeln och tog tag i del två av passet.

Jag hittade häromdagen ett gammalt program jag gav till en vän som behövde förbereda sig för sin comeback i kampsportsvärlden. Jag insåg att programmet lämpar sig som handen i handsken för mig nu när jag vill stärka upp kroppen så jag kan börja sparka igen.

Hemmastyrka 30 min (dagens vikt)

Drake 3x8 st/ben (5 kg)
Dynamisk stretchning- framåt 10 st/ben, sida 10 st/ben, bakåt 10 st/ben
Styrkesparkar- dollyochagi 3x10 st/ben, yopchagi 3x10 st/ben
Armhävning med knä till armbåge 3x10
Axelrotation 3x10 varv (1 kg)
Planka 3x30 sek

Passet tog exakt 60 min att genomföra och när jag började närma mig slutet kom familjen hem så jag fick lite hejarop när jag behövde det som mest. =)

Dagens rörelse
* Hemmaträning 60 min
30 min cykel puls 140-165
30 min Hemmastyrka 30 min (se ovan)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0