Att göra något för min egen skull

Igår höll jag på att bli galen. Denna veckan har varit väldigt utmanande eftersom min dotter ammat mest hela tiden och det verkade aldrig som hon skulle bli nöjd. Det har varit många höga skrik och frustration. Som mamma blir jag självklart ledsen att inte kunna tillgodose hennes behov, men litar samtidigt på att det är ett tillstånd som går över precis som allt annat.

Igår kom jag plötsligt på framåt tidiga kvällen att jag hade anmält mig till en yogakurs (www.yogacentrum.com). Detta är en present jag fick av min man med motiveringen att "du behöver göra något helt för din egen skull, något som du mår bra av". När han kom hem från jobbet lämnade jag över min halvsura (men självklart mycket underbara, kärleksfulla, söta, fina) dotter och tog mig ut genom dörren.

På väg till spårvagnen tog jag ett djupt andetag och tänkte "frihet". Att det kan vara så skönt att få en liten liten stund för sig själv och göra något som JAG tycker är roligt. Vilken lyx. Passet var skönt och jag fick stångas med min hållning och stela hamstrings. På vägen hem kunde jag ändå konstatera att det skönaste av allt var just känslan på väg till spårvagnen och frihetskänslan.

Alla vi mammor borde ha minst en aktivitet/vecka där vi får hämta energi. Hur ska vi annars orka vara kärleksfulla mammor?

Dagens rörelse
* Promenad 1:  i normal takt på Göteborgsvägen med solen på näsan 75 min

* Promenad 2: i normal takt runt omkring i området med sällskap av vän och hennes son 30 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0