30 min yoga hemma

Ikväll på yogan fick vi ett program vi kan göra hemma som tar 30 min. Det är ett par stående ställningar och några liggandes. Jag har nu som ambition att minst en gång per vecka göra det hemma när min lilla dotter sover middag. Iyengar yoga är grymt bra för att stärka upp kroppen och få bättre hållning. Jag känner verkligen att jag får utmanas i mina stela och svaga delar av kroppen.

Programmet består av:

Tadasana 1 min
Trikonasana 2x30 sek
Virabhadrasana 2 2x30 sek
Parsvarkonasana 2x30 sek
Vajrasana 3 min
Viparita Karani 5 min
Supta Baddha Konasana 5 min
Savasana 5 min

Dagens rörelse
* Promenad normal takt 75 min

* Yoga nivå 1-2 (
www.yogacentrum.com) 90 min

Reflektioner: Idag kände jag mig full med energi och då funderade på det där med energiflödet (även kallat chi, qi, prana osv) när jag var ute och promenerade. Jag insåg att jag var nyfiken på att läsa på lite om detta. Jag ska kolla med min mor som även är yogalärare om hon kan tipsa mig om någon bok eller artikel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0