Träningsbaksmälla

När jag tävlade som mest så brukade jag då och då råka ut för ett tillstånd ett par dagar efter tävling som jag döpte till tävlingsbaksmälla. Denna känsla av fullständigt urlakad energi både i kropp och sinne när jag hade presterat mitt yttersta och tränat hårt under en lång period.

Jag kom ihåg ett speciellt tillfälle då jag hade varit på EM. Jag hade gjort en enorm prestation när jag tog min medalj med tanke på hösten som varit tuff med skador och dödsfall i familjen. När jag kom tillbaka till mitt dåvarande jobb som säljare på köksavdelningen på IKEA (www.ikea.se) tittade mina kollegor på mig och frågade hur det hade gått?

- Jorå det gick bra, jag tog ett silver, svarade jag något avslaget.
- Men herregud! Grattis! Är du inte glad? frågade mina kollegor glatt.
- Jovisst... svarade jag och gäspade.

Senare den dagen frågade jag min chef om jag inte kunde sitta och lägga beställningar så jag slapp kundkontakt. Helt slut på energi i ungefär tre dagar.

Inte för att jag varit iväg på ett EM nu i helgen direkt, men jösses vilken träningsbaksmälla jag har just nu. Jag var på SatsBaby (www.sats.se) idag och orkade knappt röra mig. Jag har träningsvärk överallt och supertrött.

Inget tillstånd är för evigt... Jag var snäll mot mig själv idag. Nästa vecka är jag återställd!

Dagens rörelse
* SatsBaby 60 min


Kommentarer
Postat av: Anna

om jag inte minns fel tog du t.o.m. ledigt en vecka den där gången. Ta hand om dig nu med :) kram

2012-02-09 @ 21:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0