Stadig och bekväm ställning

Nästan alla yogapositioner heter någonting med Asana i slutet. Asana betyder "stadig och bekväm ställning" på sanskrit. De positioner vi gjort hittills har varit allt annat än bekvämt och stadigt. Fast ikväll vände det... Helt plötsligt kändes de olika krigarpositionera lättare och mjölksyran som brukar infinna sig tidigt i passet uteblev nästan helt. Musklerna verkar ha börjat jobba med mig lite. Undrar just om det beror på att jag var på babysim med min dotter under eftermiddagen och slängde i mig en hamburgermeny 30 min innan passet? =)

Dagens rörelse
* Babysim (www.aquabarn.se) 30 min
Första lektionen med min dotter. Både hon och jag tyckte det var superroligt och ser fram emot nästa torsdag!

* Yoga (www.yogacentrum.com) 90 min
Lektion 5 av 9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0