MAQ light

Idag körde jag genom ett par MAQ övningar medan min dotter sov. Jag tänkte att jag tar det lite lugnt och anpassar mig lite efter hur det känns.

Boxningen igår skapade en del träningsvärk, men jag kände inte någon smärta idag förutom just träningsvärk. Därför ville jag testa lite utfallssteg idag. Jag gjorde bara en omgång av bållrullning med fällkniv eftersom jag kände att det gjorde lite ont i mina främre fogar när jag rullade.

Dagens rörelse
* Mamma-barnträning (www.hagataekwondo.com) 60 min
Lätt jogg 15 min
Komplex rörlighet med käpp 1x10
Sidorörelse med käpp 2x10
Stående rotationer med käpp 2x10
Utfallssteg med käpp 2x10

Komplex styrkeövning med viktplatta 2 ggr 3 kg
Drake 2x16 5kg
Liggande rotationer med viktplatta 2x20 0.5 kg
Bållrullning med fällkniv 1x10
Statiska stabilitetsövningar 3x30 sek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0