Första lilla taekwondopasset

Planen idag var att köra lite MAQ, men när jag värmt upp med 15 min jogg blev jag sugen på att testa hur det kändes att sparka lie luft. Det slutade med att jag körde en gammal hederlig start till hur jag värmde upp när jag tävlade. Det var intressant att känna i vilken form jag var i. Jag skulle nog säga att jag känner mig ganska återställd från förlossningen men sjukt otränad i de Taekwondospecifika momenten. Det hade varit konstigt om det inte var så. :)

Dagens rörelse
* Taekwondo 45 min
15 min jogg
Basic step (steg fram/bak, skip fram/bak, slide fram/bak, steg bakom ryggen fram/steg framför magen bak)
Knäuppdrag (framåt, inåt, utåt)
Dynamisk stretching (framåt, inåt, utåt, sida, bakåt)
Låga sparkar i luften (upchagi, bakre/främre pitchagi, miro, cut, dwit)
Styrkesparkar (2x10 dollyo, yop)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0