Dags för lite kampsport?

Idag var det dags för SatsBaby (www.sats.se) igen. Nu har jag och min dotter varit med ett par gången så jag börjar tycka det är riktigt roligt och min dotter verkar trivas också. Medan jag studsar upp och ner på en stepbräda ligger hon och fläktar med armar och ben för glatta livet på golvet. Det är kul att ha en aktivitet som jag har gjort sedan återbesöket hos MVC efter förlossningen. Jag startade 8 veckor efter förlossningen och nu har det gått 19 veckor. På 11 veckor känner jag att konditionen har blivit mycket bättre, stabiliteten i lederna och bålen är helt okej, muskelkontakten börjar hitta tillbaka och bäckenbotten är godkänd.

Snart är det alltså dags att testa något kampsportslikt igen. I helgen på the Nike Blast 2012 ska jag bland annat vara med på Ruffietraining med Musse Hasselvall och Usama Aziz. Klassbeskrivningen är som följer:

"Ruffietraining är en unik träningsform där du får träna med och mot din partner men helt utan slag och sparkar eftersom det skulle resultera i alldeles för stor skaderisk. Förutom kampmomentet är det också en social och rolig träningsrform som är mycket effektiv."

Jag ska gå på den klassen med en kär väninna som jag ska möta upp i Stockholm. Ser fram emot det.

Dagens rörelse
* SatsBaby 50 min

* Massa osammanhängande promenadtid =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0