Att ha tillit till sin lärare

Lärare kan man möta på i många sammanhang; i skolan när man växer upp, en andlig vän, en förebild eller inom idrotten.

Jag har i nuläget ett par personer i min närhet som jag i hjärtat ser som mina lärare. Det är personer som utmanar mig och mitt sätt att vara. Det är lätt att växla ihop lärare med någon som är snäll mot mig, men det handlar inte om att vara snäll eller dum. Det handlar just om att vidga mina vyer. Därmed kan också den person som till synes irriterar mig mest också vara min allra värdefullaste lärare. Det är tydligt att en sån person kan lära mig mycket om mig själv.

Det jag tycker är spännande är att läraren ofta ser något hos mig som jag inte ser själv, så vågar jag ha tillit till min lärare kommer jag också lära mig läxan. Det är annars lätt att den går mig förbi.

Min yogalärare tyckte gott att jag kunde fortsätta på samma svårighetsgrad ett halvår till, så tydligen har jag en del kvar att lära där också. :)


Kommentarer
Postat av: Anna Karlsson

Klok som en bok:)

2012-04-26 @ 22:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0